Regelingen

 

Code Goed Bestuur

Als lid van de PO-Raad onderschrijven wij de Code Goed Bestuur.
 

Klachtenregeling en Klokkenluidersregeling

Waar mensen werken, gaat wel eens wat mis. Het Groene Lint wil dit natuurlijk graag oplossen voor de direct betrokkenen en ervan leren. Hiervoor hebben wij een Klachtenregeling en een Klokkenluidersregeling. 

We gaan ervan uit dat we de meeste klachten in goed onderling overleg kunnen oplossen. 

Stap 1 In gesprek
De eerste stap bij ontevredenheid is met de persoon in kwestie in gesprek te gaan.

Stap 2 Directeur 
Mocht u naar uw idee onvoldoende gehoor vinden, dan kunt u terecht bij de directeur van de school.

Stap 3 Interne Contactpersoon en externe Vertrouwenspersoon
U kunt over het probleem contact opnemen met de interne contactpersoon van de school. Deze contactpersoon verstrekt informatie over de klachtenregeling. De interne contactpersoon staat vermeld in de schoolgids. Indien u formeel een klacht wilt indienen kunt u ook terecht bij de externe vertrouwenspersoon voor begeleiding bij het indienen van de klacht. Wij werken samen met Vertrouwenswerk.nl
Onze externe vertrouwenspersonen zijn:

Stap 4 College van Bestuur  
Komt u er met de directeur van de school niet uit, dan kunt u contact opnemen met de bestuurder, Arnoud van Leuven. U kunt een e-mail of een brief sturen naar: info@hetgroenelint.nl t.a.v. College van Bestuur van Het Groene Lint, Postbus 21, 4860 AA  Chaam.

Stap 5 Klachtencommissie
Als u het idee hebt dat uw klacht door de school of het bestuur niet adequaat wordt afgehandeld, kunt u contact opnemen met de Klachtencommissie. U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met de Klachtencommissie. In veel gevallen adviseert de klachtencommissie eerst met het College van Bestuur in gesprek te gaan.

Het Groene Lint is aangesloten bij de onafhankelijke Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC).
Postadres: Stichting Onderwijsgeschillen, Postbus 85191, 3508 AD Utrecht.
T: 030 - 280 95 90
E: info@onderwijsgeschillen.nl
W: www.onderwijsgeschillen.nl 

De betreffende commissie onderzoekt uw klacht door hoor en wederhoor, en geeft een gemotiveerde uitspraak of de klacht wel, niet of gedeeltelijk gegrond is. Hierbij is het Reglement van de LKC van toepassing.

 

Verzekeringen

Het Groene Lint heeft een basis schoolpakketverzekering ter dekking van risico's waaraan het bestuur, de personeelsleden en leerlingen bij het dagelijks gebeuren blootstaan. Hieronder vallen ook alle ouders die onderwijsondersteunende activiteiten verrichten en de tussenschoolse opvang. Alle scholen onder het Groene Lint hebben een doorlopende inzittenden verzekering. Deze geldt bij alle activiteiten die onder verantwoordelijkheid van de school ondernomen worden, zoals vervoer bij excursies.

 

Protocol schorsing en verwijdering

Wanneer er sprake is van ernstig ongewenst gedrag door een leerling of een ouder/verzorger van deze leerling of een ernstig incident m.b.t. een leerling waarbij psychisch en of lichamelijk letsel aan derden is toegebracht treffen wij maatregelen. Hiervoor hebben wij een Protocol schorsing en verwijdering 

 
Cookie instellingen